Contact Author

De regulă, cardul bancar este ținut în portofel, alături de bani și de alte acte. Tocmai pentru că ține în el lucruri de valoare, portofelul este una dintre țintele principale ale hoților. Dacă ți s-a întâmplat să-ți fie furat portofelul, există câțiva pași pe care trebuie să-i faci imediat ce constați furtul pentru a-l împiedica pe hoț să se folosească de bunurile tale.

În cazul în care cardul tău are cip, există o serie de POS-uri în care nu mai este necesar să-ți introduci PIN-ul pentru a confirma tranzacția. De asemenea, poți face cumpărături online fără să cunoști PIN-ul deoarece, în cazul acestui tip de cumpărături, trebuie doar să introduci numărul cardului, numele titularului, data expirirăă, precum și codul CVS (de pe spatele cardului).

Așadar, hoțul care a intrat în posesia cardului tău are foarte multe alternative de a-l folosi. De aceea, este indicat să acționezi cât mai rapid și să-l împiedici să-l folosească.

Ce trebuie să faci dacă ți s-a furat cardul bancar

În primul rând, la fel ca în toate celelalte cazuri de furt, trebuie să depui o plângere la Poliție. În baza acestei plângeri, se va putea începe identificarea hoțului și a bunului furat.

În paralel cu plângerea la Poliție (pentru că, în mod cert, vei avea de așteptat o perioadă de timp la secția de poliție), este indicat să anunți banca ce ți l-a emis. De aceea, cel mai bine este să ții tot timpul la tine numărul de telefon al băncii în cauză sau să ai acces la internet sau altă posibilitate de a-l afla rapid.

După anunțarea ei, banca va urma o procedură standard de blocare a cardului. Pentru identificare, ți se vor cere anumite date personale: nume, prenume, anul nașterii, CNP, serie și număr carte identitate. Acestea diferă de la o bancă la alta. Pentru a te asigura că cel cu care vorbești este chiar un reprezentant al băncii, fii atent la datele care ți se vor cere: niciodată un reprezentant al băncii nu-ți va cere PIN-ul. PIN-ul este confidențial și nu trebuie dat nimănui, nici măcar celor ce pretind că te contactează din partea băncii.

Dacă nu ai posibilitatea de a te prezenta la sediul băncii, vei completa telefonic o cerere de eliberare a unui nou card. De regulă, noul card se emite în 15 zile lucrătoare, dar diferă în funcție de politica băncii.

După 15 zile lucrătoare, trebuie să te prezinți la bancă pentru a-ți ridica noul card. În cazul furtului, codul PIN nu va rămâne același. Deci, alături de card, vei primi și noul cod PIN.

Bine de știut! Dacă nu știi care este numărul de telefon al băncii tale, trebuie să știi că există și un număr unic de urgență, valabil pentru băncile BCR, BRD, Banca Transilvania, ING Bank, Bancpost și CEC Bank. Acesta este: 021. 227. 38. 74.

Dacă ai telefonul la îndemână, te încurajăm să ți-l notezi acum. S-ar putea să nu ai niciodată nevoie de el, dar e mai bine să-l ai, pentru orice eventualitate.


Category
No Feedback Received

Bad Behavior has blocked 117 access attempts in the last 7 days.

%d bloggers like this: